Interview met topondernemer Joep Groenink

Geschreven door: De mannen van KJEL

Afgelopen week hebben wij een interview gehad met ondernemer Joep Groenink. Joep is oprichter van Mr.Bowmont, Studio Spijkerkoppen en The Awesome Digital Agency, in het kort, TADA. De kracht van Joep ligt met name bij online marketing. Wij spraken Joep onder andere over TADA en de kracht van digitale business.

Ha Joep! Kun je om te beginnen vertellen met wie/wat TADA eigenlijk is?

TADA is een online marketing agency! Wij helpen ondernemers, merken en organisaties online nóg geweldiger te worden. Dat doen wij door strategieën nieuw leven in te blazen, het creëren van content en digitaal te adverteren.

Klinkt erg tof! Moet ik het zo zien dat jullie voor deze bedrijven/mensen de advertenties gaan maken? Of zit er meer achter?

Het is een stukje breder dan alleen advertenties. Wij hebben een aantal facetten waar wij als TADA naar kijken. We starten met een refresh op je marketingstrategie. Vervolgens kijken we naar je website, socials, je vindbaarheid, advertenties en vervolgens naar het resultaat. Deze resultaten zetten wij om naar inzichten die van belang zijn voor jouw business. Deze inzichten worden als tool gebruikt om meer grip te krijgen op de groei van je business.

Al met al leveren wij een volledige digitale oplossing!

Wat is het doel van TADA en daaraan gekoppeld, wat is jouw eigen doel?

Ik heb enkele jaren ervaring opgedaan in de online marketing en het opzetten van verschillende startups. Ik geniet ervan om strategieën een nieuw leven in te blazen. Deze strategieën zijn vooral bedoeld voor de ondernemers die op zoek zijn naar een sterke en duurzame basis op de lange termijn. Dat doe ik graag een beetje buiten de lijntjes om. “Cause when everybody zigs, we zag.”

Het liefst zie ik klanten de deur uitlopen alsof zij in een stoere zonnebril commercial zitten. Dát is de energie die ik wil delen!

Misschien een gekke vraag; Maar waarom zou je als bedrijf online gaan adverteren?

Bereik, bereik & nog eens bereik. Je hebt online zoveel meer potentiele klanten die interessant kunnen zijn voor jouw bedrijf en deze kun je ook nog eens specifiek targeten. Omdat er zo specifiek getarget kan worden zijn er voor iedereen wel klanten te vinden. Vroeger adverteerde bedrijven in de krant, nu kan dat, gelukkig, ook online!

Welke trends komen volgens jou steeds meer terug in de marketing?

Dit zijn een aantal trends. De marketing wordt steeds persoonlijker, de afkomst van het product wordt steeds belangrijker zoals eerlijkheid en transparantie. Deze trends worden steeds belangrijker en hebben steeds meer invloed op de marketing en uitstraling van jouw bedrijf!

Als ik zo even de situatie mag samenvatten; Jij komt met TADA veel klanten tegen die de sociale kanalen nog niet echt op orde hebben. Zijn er in het algemeen bepaalde Do’s & Dont’s m.b.t. de marketing?

Ik denk dat er stiekem veel dont’s zijn. Maar als ik er eentje mag noemen is het toch dat de sociale kanalen als een ‘moetje’ worden bijgehouden. Met alle respect maar vaak worden de online kanalen zo even tussen de koffiepauze door bijgehouden. Dit is zo ontzettend jammer! Er zit een groot verschil tussen bijvoorbeeld Instagram voor jouw bedrijf als jouw eigen persoonlijke Instagram, deze verschillen moet je goed weten! Keep it awesome!

Joep, ontzettend bedankt voor het toffe interview. Als ‘online expert’ was het erg tof om jou klik te horen op marketing en de opkomende trend!

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

#Kennisdelen

Onze nieuwste blogs

Overtuigd om samen te werken?

Neem vrijblijvend contact met ons op en haal het meeste uit uw bedrijf.